Despre

Totul despre lumea masinilor Volkswagen Grup AG.

vwblog.ro este un forum dedicat tuturor fanilor marcii VW (impreuna cu Audi, Seat, Skoda , Bentley , Porsche sau Lamborghini) dar ne adresam si tuturor iubitorilor de automobile.

Suntem un blog independent si nu suntem afiliati cu VW AG sau PIA Romania

Echipa vwblog.ro este formata din urmatoarele persoane

Dragos Voinea Dan Dulgheru
Dragos Voinea Dan Dulgheru

 

Cautam colaboratori (editori) si parteneri (promovare, advertoriale)

Michelin lansează pe piața românească noua generaţie de anvelope pentru berline și mașini sportive care oferă echilibrul perfect între plăcere și siguranţă. MICHELIN Pilot Sport 4 este disponibilă pe piața de înlocuire din Europa din ianuarie 2016.

Noua anvelopă de vară MICHELIN Pilot Sport 4 este concepută să răspundă așteptărilor exigente ale clienţilor care nu sunt dispuși să facă niciun fel de compromis și care își doresc să se bucure de experiența șofatului, în condiții de manevrabilitate și control excelente.
MICHELIN Pilot Sport4 este o anvelopă de top în ceea ce privește manevrabilitatea și siguranţa pentru această clasă, datorită tehnologiilor inovatoare dezvoltate pentru sporturile cu motor.

Noua anvelopă de vară MICHELINPilot Sport 4 constituie un exemplu excelent al implementării strategiei MICHELIN Total Performance, care presupune utilizarea de inovaţii și tehnologii avansate pentru optimizarea simultană a mai multor caracteristici de performanţă (de exemplu, manevrabilitatea pentru anvelope sportive). Anvelopa permite maximizarea mai multor caracteristici de performanţă, inclusiv rezistenţa la uzură, tracţiunea  și economia de carburant, rezultatul fiind o deplasare în condiții de confort și siguranță.

„Ca majoritatea șoferilor, vă bucurați de plăcerea condusului, iar această plăcere nu trebuie să afecteze nicio altă performanță, indiferent că e vorba de siguranţă sau longevitate! Astfel, noua anvelopă MICHELIN Pilot Sport 4, reprezintă o adevărată referință pentru anvelopele de
înaltă performanţă pentru vehicule sportive și berline,” afirmă Thierry Chiche, Executive VicePresident Passenger Car and Light Truck Product Line, Michelin.

novațiile tehnologice incluse în banda de rulare a noii anvelope constituie rezultatul experienţei Michelin în activitatea competițională, inclusiv Formula E. Această bandă de rulare se adaptează permanent la carosabil, grație interacțiunii dinamice dintre arhitectura anvelopei, profil și materiale, care contribuie la gestionarea optimă a suprafeței de contact.

MICHELIN Pilot Sport 4 oferă performanțe remarcabile, cu un înalt nivel de siguranţă și o manevrabilitate excelentă pe suprafeţe umede și uscate, la viteze ridicate.

 

 

Noua anvelopă MICHELIN Pilot Sport 4 este disponbilă în 19 dimensiuni, de 17 și 18 inch din ianuarie 2016, urmând ca variantele de 19 inch să apară în 2016 și 2017.  Puteți găsi mai multe detalii privind inovaţiile, beneficiile, dimensiunile și etichetarea anvelopelor MICHELIN Pilot Sport 4 accesând www.michelin.ro

Volkswagen va dezvălui la Salonul de la Frankfurt noua generație a modelului Tiguan. Crossoverul german va fi mai lung, va avea banchetă spate încălzită și un portbagaj mai mare cu 50 de litri.
Noul Volkswagen Tiguan: informații detaliate despre generația așteptată în această toamnă - Poza 1
Salonul Auto de la Frankfurt, programat să își deschidă porțile la jumătatea lunii septembrie, va consemna debutul unui număr impresionant de premiere mondiale. Germanii vor profita de avantajul terenului propriu pentru a asalta publicul cu modele noi. Printre principalii actori se va număra și Volkswagen, care pregătește de multă vreme o nouă generație a modelului Tiguan, crossover-ul compact care se află pe piață încă din anul 2007.

Portbagaj mai mare cu 50 de litri

Noua generație își va face apariția la Frankfurt și va readuce constructorul german într-un segment extrem de disputat în Europa. Potrivit informațiilor preliminare oferite de oficialii din Wolfsburg, modelul va crește ușor în dimensiuni, lungimea sa urmând să fie mai mare cu șase centimetri.

Această creștere va fi resimțită și în interior, dar și în portbagaj, acolo unde capacitatea actuală de 470 de litri va crește cu aproximativ 50 de litri.

Pentru cei care nu se vor mulțumi nici cu noile dimensiuni, Volkswagen pregătește și o variantă de caroserie cu ampatament mărit, pe care o vedeam de obicei dedicată pieței din China, mare amatoare de astfel de mașini. De această dată însă, Volkswagen va oferi varianta cu ampatament mărit și pe piața din Europa, cel mai probabil Tiguan fiind oferit în această configurație și cu șapte locuri pentru pasageri.

Încărcare wireless pentru telefonul mobil

Cum e și normal, noul Volkswagen Tiguan va prelua un pachet tehnologic de ultimă oră, dezvoltat în laboratoarele din Wolfsburg. Printre noutățile de care se vor bucura clinții crossoverului se numără acționarea electrică a hayonului, scaunele încălzite pentru pasagerii din spate și placa de inducție care va încărca fără cabluri telefoanele mobile inteligente.

Și pentru că germanii vor să se poziționeze cât mai aproape de segmentul premium, Tiguan va beneficia de un Head-Up Display și de un ecran generos de 8 inch în centrul planșei de bord. Dimensiunile acestuia ar urma să crească și mai mult în anul 2017, când va fi introdusă o nouă versiune a sistemului multimedia Discover Pro.

Noul Tiguan va primi și o serie de îmbunătățiri mecanice, printre care servodirecția progresivă și sistemul ASTA. Acesta din urmă cântărește greutatea pe cârligul de remorcare.

Noul Volkswagen Tiguan va fi prezentat la Frankfurt și va putea fi comandat pe piețele europene începând cu sfârșitul acestui an. Primele exemplare vor ajunge însă în primăvara lui 2016. Lui i s-ar putea adăuga și o versiune sportivă, anticipată într-un alt articol dedicat.

via http://www.automarket.ro/

Jeremy Clarkson, James May și Richard Hammond vor reface echipa în cadrul unei noi emisiuni auto ce va fi găzduită, cel mai probabil, de canalul american Netflix.

Jeremy Clarkson, James May și Richard Hammond vor lansa o nouă emisiune auto în 2016 - Poza 1

Clarkson, May și Hammond se vor întoarce pe ecranele tv. Cei trei vor reface echipa devenită celebră datorită emisiunii Top Gear de la BBC în cadrul unei noi producții tv ce va avea ca principal subiect lumea auto. Jeremy Clarkson a confirmat revenirea într-un editorial publicat în ziarul britanic The Sunday Times. Anunțul oficial va fi făcut în următoarele săptămâni, dar nu este încă clar ce canal tv va susține noua producție. Surse apropiate celor trei prezentatori tv spun că noua emisiune va fi produsă cu ajutorul americanilor de la Netflix, un serviciu de streaming TV online. Echipa celor trei prezentatori va fi întregită și de Andy Wilman, fostul producător al emisiunii Top Gear.

Foștii prezentatori Top Gear au avut mai multe discuții legate de noua producție tv, iar printre canalele de televiziune care i-au curtat s-a numărat și ITV, principalul rival al celor de la BBC pe piața britanică. Însă, se pare că oferta venită de la Netflix a fost cea mai bună. Netflix a devenit celebru prin producerea unor seriale TV de succes ca House of Cards sau Orange is the New Black. Conform celor spuse de Clarkson în editorialul din Sunday Times, noua emisiune auto va debuta în luna martie a anului viitor.

Jeremy Clarkson a părăsit emisiunea care l-a făcut celebru, Top Gear, în urma unui scandal provocat de altercația pe care acesta a avut-o cu unul din membrii echipei. BBC a decis suspendarea și întreruperea colaborării cu Clarkson, iar colegii săi, James May și Richard Hammond au decis să îl urmeze. BBC a anunțat ulterior că noul prezentator al emisiunii Top Gear este Chris Evans, un celebru prezentator radio din Marea Britanie.

via http://www.automarket.ro/stiri/jeremy-clarkson-james-may-si-richard-hammond-vor-lansa-o-noua-emisiune-63749.html

Audi A4, rivalul ancestral al lui BMW Seria 3, a ajuns la a noua generație în cei 43 de ani de carieră. Modelul de clasă medie de la Audi va debuta pe piață în noiembrie.
Audi A4, bestseller-ul mărcii din Ingolstadt, a ajuns la generația a noua. Cu toate că denumirea A4 este la a cincea generație, familia de modele de clasă medie de la Audi, cunoscută în trecut sub numele de Audi 80, datează din 1972 și a avut patru generații înainte de schimbarea numelui. Anul 2015 marchează debutul generației numită B9 în nomenclatura Audi, care ascunde în spate un A4 complet nou. Lansarea comercială a noii generații A4 are loc în luna noiembrie, iar tot atunci sosește în reprezentanțele din România.
DESIGN
Noul A4 are un design complet nou și spectaculos. Aspectul generației B9 este cel mai sportiv de până acum pentru un A4, iar caroseria este și cea mai mare oferită până acum de Audi. Inginerii anunță cel mai bun coeficient aerodinamic din clasă, de 0.23 pentru berlină și 0.26 pentru Avant, alături de o reducere semnificativă a masei față de generația precedentă. Diferența de masă este de până la 120 Kg, în funcție de varianta aleasă.
Primul lucru care iese în evidență este grila frontală hexagonală, inspirată din cea a conceptului Prologue. Blocurile optice frontale sunt ascuțite și sunt oferite opțional cu două variante ale sistemului de iluminare cu LED, cea mai scumpă fiind cea cu matrice de LED-uri, care integrează și semnalizatoarele LED Matrix. Blocurile optice frontale au două benzi de LED-uri pentru luminile de zi și poziții (pentru farurile opționale LED Matrix) și una singură pentru variantele standard și LED. Banda superioară joacă și rolul de semnalizator și este completată de LED-urile din oglinzile laterale. Proiectoarele de ceață sunt integrate în partea inferioară a farurilor. În poziția convențională a luminilor de ceață, Audi a montat două radare, oferite opțional, care asigură mai multe funcții de asistență a șoferului.
Capota lui A4 are un design diferit de ce ne-au arătat până acum nemții și este prelungită în lateral peste zonele în care s-ar afla, la o altă mașină, aripile laterale. Zona din jurul geamurilor laterale are un aspect mai clasic, fiind cea mai conservatoare parte a noului A4, în timp ce posteriorul este la fel de modern ca partea frontală. Stopurile LED au o grafică interioară modificată și prezintă o semnătură luminoasă nouă pentru A4.

Audi A4 B9 este construit pe platforma MLB EVO, împrumutată de la frații mai mari, Q7 și A8, și beneficiază de numeroase componente din aluminiu și diferite aliaje pentru a reduce pe cât posibil masa totală. Noua caroserie este mai ușoară cu 15 kilograme față de predecesoare, deși A4 are 4.73 metri lungime, 1.84 metri lățime, 1.42 metri înălțime și un ampatament generos, de 2.82 metri.

Suspensia lui A4 a fost reproiectată, la fel cum este și cazul direcției electromecanice. Începând cu motorizările de 190 CP, A4 B9 are în standard sistemul Audi drive select, cu amortizoare reglabile electric (opțional) și direcție dinamică (opțional). Optimizările aerodinamice ale caroseriei au mers mai departe de partea vizibilă și sunt aplicate și în partea dinspre șosea. Zona de sub compartimentul motor este acoperită complet, după cum este și secțiunea de sub celula pasagerilor, care are metalul ascuns complet pentru a estompa cât mai mult zgomotele exterioare. Brațele suspensiei spate multilink în cinci puncte sunt și ele ascunse, iar bosajele roților au canale de circulație a aerului pentru a ajuta aerodinamica.

MOTORIZĂRI ȘI TRANSMISII

Oferta de transmisii a lui Audi A4 B9 este compusă din unități manuale, S tronic și Tiptronic, toate fiind reproiectate pentru reacții mai bune și pentru un consum mai scăzut de carburant. În standard, A4 are tracțiune față, dar sistemul quattro de tracțiune integrală cu distribuire independentă a cuplului între roți este opțional pentru mai multe motorizări și standard pentru anumite propulsoare. Transmisia S tronic cu două ambreiaje este oferită în premieră și pentru versiunile cu tracțiune față, în locul vechilor Multitronic. Ambele transmisii automate au funcție „freewheeling”, ceea ce înseamnă că motorul poate fi decuplat de la roți în mod automat și imperceptibil pentru șofer pentru a reduce consumul de carburant. 

La nivel de motorizări, Audi A4 se bucură de o reducere a consumului de carburant de 21% în medie și de o creștere a puterii de 25% față de precedesorul său. La momentul lansării pe piață, vor fi oferite trei TFSI-uri și patru TDI-uri. Varianta de caroserie Avant (break) a lui A4 va fi disponibilă și într-o versiune g-tron 2.0 TFSI de 170 CP, care poate să funcționeze cu gaz comprimat și cu benzina ecologică e-gas produsă de compania germană.

MOTOARE PE BENZINĂ
Varianta entry-level este echipată cu o motorizare 1.4 TFSI de 150 CP, care anunță un consum mixt de 4.9 litri la sută. A doua motorizare pe benzină din ofertă este o unitate 2.0 TFSI de 190 CP, echipat cu o tehnologie de combustie regândită pentru eficiență maximă, de unde și consumul mixt de 4.8 litri la sută. Noua tehnologie de combustie scurtează faza de admisie a ciclului de combustie și a prelungește faza de expansiune pentru eficiență mărită la sarcini parțiale, cel mai comun mod de rulare pentru autoturismele de stradă. Secretul sistemului este închiderea anticipată a supapelor de admisie, ceea ce reduce pierderile de pompare. Nemții au mărit și raportul de compresie al acestei motorizări, de la 9.6:1 la 11.7:1, apropiat de ceea ce găsim la unitățile aspirate natural.

Cei de la Audi spun că motorizarea 2.0 TFSI de 190 CP are nevoie de la fel de puțin carburant ca unitatea 1.4 TFSI în faza de compresie a procesului de combustie. Alte modificări aplicate acestui motor includ creșterea presiunii de injecție la 250 de bari, reproiectarea canalelor de admisie, a camerei de combustie, a pistoanelor și a turbosuflantei. La sarcini mari, motorul deschide supapele de admisie mai târziu decât la un motor convențional.

Vârful gamei de unități TFSI pentru variantele standard ale lui A4 (vor exista și versiuni sportive S4 și RS4, lansate ulterior) dezvoltă 252 CP și este tot un motor 2.0, dar de 252 CP. Acesta promite un consum mixt de 5.7 litri la sută și un timp 0-100 km/h de 5.8 secunde în compania transmisiei S tronic cu șapte trepte și a tracțiunii integrale quattro.

MOTOARE DIESEL

Gama de diesel-uri din oferta A4 include motoare cu patru și cu șase cilindri. Motorizarea diesel entry-level (la momentul lansării) este un 2.0 TDI de 150 CP și 320 Nm. Fratele său de cilindree oferă 190 CP și 400 Nm. Ulterior, Audi va oferi și un 2.0 TDI de 122 CP în gama A4. Noul propulsor 2.0 TDI Euro 6 are frecările interne reduse și un sistem de injecție care operează la presiunea maximă de 2.000 de bari.

Un A4 Sedan 2.0 TDI 150 CP cu transmisie S tronic și tracțiune față are nevoie de 8.7 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Varianta de 190 CP cu aceeași configurație este cu o secundă mai rapidă până la sută. Ambele motoare 2.0 TDI vor fi oferite în versiuni „ultra”, optimizate pentru un consum cât mai redus de carburant. În varianta cu transmisie manuală și tracțiune față, A4 2.0 TDI 150 CP anunță un consum mixt de 3.8 litri la sută și emisii CO2 de 99 grame pe kilometru. Versiunea „ultra” a acestei motorizări reduce consumul mixt la 3.7 litri la sută.

Noul A4 este oferit și cu diesel-uri V6 de 3.0 litri. Vorbim despre două variante, care asigură 218 sau 272 CP. Versiunea de 218 CP a TDI-ului V6 anunță un cuplu maxim de 400 Nm între 1.250 rpm și 3.750 rpm și promite un consum mixt de 4.2 litri la sută pentru versiunea cu tracțiune față, cea mai bună valoare pentru un motor diesel cu șase cilindri din această clasă.

Cel mai puternic diesel din oferta A4 anunță 272 CP și 600 Nm și vine standard cu transmisia Tiptronic cu opt trepte. Cuplul maxim este livrat între 1.500 și 3.000 rpm. Accelerarea de la 0 la 100 km/h este efectuată în 5.3 secunde (Sedan), în timp ce consumul mixt este de 4.9 litri la sută. Varianta Avant a diesel-ului de top al lui A4 accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.4 secunde și are un consum mixt NEDC de 5.1 litri la sută.

INTERIOR

Noua generație a lui A4 vine cu cel mai spațios interior oferit vreodată de un model de clasă medie de la Audi. Spațiul pentru cap, umeri și pentru picioare la nivelul locurilor din față a crescut față de predecesor, iar reprezentanții Audi spun că au cele mai bune valori din segment. Ampatamentul mare permite un nivel superior de spațiu și pentru ocupanții locurilor din spate. La nivel estetic, interiorul lui A4 are o arhitectură concentrată pe linii drepte și pe simplitate. Planșa de bord prezintă o secțiune lungă compusă din fantele de aerisire ale sistemului de climatizare, cum are și Volkswagen Passat, dar la A4 secțiunea este funcțională integral. Nemții au profitat de ocazie și au făcut un sistem de climatizare care să profite de acest aspect și să poată disipa aerul în habitaclu mai ușor, fără să-l sufle cu putere înspre ocupanți.

Varianta standard are ceasuri de bord analogice care încadrează un ecran color de cinci inch, dar este oferit și sistemul Virtual Cockpit lansat pe TT, adică un ecran LCD de 12.3 inch. Dacă un client optează pentru sistemul de navigație, acesta vine sub forma unui monitor de șapte inch plasat la jumătatea bordului, nefiind încastrat în bord sau retractabil. Ecranul respectiv nu are comandă tactilă, fiind utilizat prin sistemul MMI și butonul său rotativ (oferit opțional și cu suprafață de comandă tactilă). Calitatea materialelor de la bord a crescut față de generația precedentă, iar comenzile sunt amplasate mai simplu. La bord nu mai sunt folosite becuri convenționale, ci doar LED-uri, iar sistemul opțional de iluminare ambientală are 30 de setări de culoare.

TEHNOLOGIE

Audi a introdus toate tehnologiile sale recente la bordul lui A4. Nemții au mers atât de departe încât oferă tablete proiectate și fabricate in-house pentru ocupanții locurilor din spate. Sistemele de asistență a șoferului au capacitatea să mențină banda de rulare la viteze de până la 65 km/h, iar această funcție, poate urmări coloana din față fără ca șoferul să aibă mâinile pe volan, cât timp mașina are transmisie automată și nu este depășită viteza de 12 km/h (restricție din motive legale). Sistemele de asistență includ și monitorizarea traficului la ieșirea cu spatele din parcări, cu avertizare și frânare automată în cazul unui impact iminent, iar parcarea poate fi făcută automat prin sistemele din dotare (opțional).

A4 are și sistem de comandă vocală capabil să înțeleagă comenzi complexe. De exemplu, asistentul vocal opțional poate să înțeleagă comenzi precum „Unde pot să fac plinul?”, „Mi-e foame” sau „Vreau să-l sun pe Alex”. Utilizatorului i se pun în față variante de răspuns pentru a comunica mai ușor cu sistemul după ce îi pune prima întrebare. Un sistem de încărcare wireless a telefoanelor mobile poate fi montat în cotiera centrală, iar unitatea multimedia suportă funcția de mirroring cu smartphone-uri.
Grafica sistemului multimedia este asigurată de un chip quadcore Tegra 3 de la Nvidia. Noul A4 este oferit și cu sistem head-up Display, care afișează informații relevante pe o suprafață de 20×8 centimetri localizată pe parbriz. Sistemul MMI Navigation include și un hard-disk pentru stocarea fișierelor audio, poate fi comandat cu internet la viteze 4G și există chiar și o aplicație de smartphone dedicată mașinii. Cu aplicația, șoferul poate să-și amintească unde a parcat, să verifice poziția mașinii, dacă ușile sunt încuiate, să afle nivelul de carburant și să comande sistemul de încălzire staționară.

via http://www.automarket.ro/stiri/audi-a4-a-primit-o-noua-generatie-imagini-si-informatii-oficiale-63767.html

Porsche alege anvelopele MICHELIN Pilot Sport Cup 2 pentru lansarea modelului său 911 GT3 RS

Autodesk VRED Professional 2014 SR1-SP7

Cu ocazia lansării noului model 911 GT3 RS, Porsche AG va echipa toate vehiculele cu anvelopele de performanţă ultra înaltă MICHELIN Pilot Sport Cup 2 cu dimensiuni 265/35 ZR20 pentru faţă şi 325/30 ZR21 pentru spate.

 

Eliminând frontiera dintre anvelopele pentru circuit şi cele pentru carosabil, MICHELIN Pilot Sport Cup 2 este cea mai recentă generaţie de anvelope de circuit omologate pentru utilizarea pe drumuri publice, concepute special pentru vehiculele de performanţă ultra înaltă, utilizate pe carosabil şi pe circuit. Încrederea pe care o are Porsche în performanţa acestei anvelope este clar demonstrată de faptul că aceasta este echipamentul de serie şi pe alte modele recente, inclusiv 918 Spyder, Cayman GT4 şi 911 GT3.

Co-dezvoltarea acestor anvelope a început cu cele echipate pe modelul 918 Spyder, acestea fiind dezvoltate şi ajustate atunci pentru a răspunde caracteristicilor solicitate de inginerii de la Porsche pentru modelul GT3 RS axat pe utilizarea pe circuit.

Utilizarea unor dimensiuni mai mari decât cele ale anvelopelor echipate pe GT3 înseamnă că dimensiunea zonei de contact a fost mărită cu 20% pentru faţă şi 18% pentru spate. Per total, acest lucru are efectul de a creşte considerabil nivelurile de aderenţă şi contribuie la caracteristicile de manevrabilitate dinamică, concepute pentru utilizarea pe circuit.

Graţie unei game inovatoare de tehnologii derivate din modelele sport, precum tehnologia Bi-Compound, care implică utilizarea diferiţilor compuşi pe bază de cauciuc pe secţiunile interioare şi exterioare ale benzii de rulare, şi Track Variable Contact Patch 3.0, care optimizează presiunea în zona de contact a anvelopei, astfel încât aceeaşi cantitate de cauciuc să fie întotdeauna în contact cu drumul sau circuitul, indiferent dacă se conduce în linie dreaptă sau în viraje, MICHELIN Pilot Sport Cup 2 oferă şoferilor un echilibru perfect între siguranţă şi plăcerea condusului, fiind adecvate atât pentru utilizarea zilnică pe carosabil, cât şi în condiţiile extrem de solicitante de pe circuit. Pentru a atinge aceste performanţe, inginerii de la Michelin s-au axat pe îmbunătăţirea simultană a performanţei în diferite zone, conform strategiei Total Performance a Grupului.

Ca rezultat al acestei strategii, în comparaţie cu predecesorul său, modelul Pilot Sport Cup+, Pilot Sport Cup 2 are o durată de viaţă cu 50 la sută mai lungă pe circuit, oferind totodată timpi pe tur mai reduşi*, îmbunătăţeşte rezistenţa la acvaplanare pe carosabil umed şi menţine niveluri înalte de siguranţă şi plăcere a condusului.

Pentru a se asigura că GT3 RS este pregătit pentru condiţiile dificile de condus din timpul iernii, Michelin este singurul furnizor al echipamentelor pentru iarnă, aprobat de Porsche:

  • 245/35R20 91V XLTL Pilot Alpin 4 N0
  • 315/35R20 110V XLTL Pilot Alpin 4 N0

* Teste interne realizate de Michelin

GT3 RS_4

 

 

 

 

 

GT3_RS

 

 

Audi SQ7, rivalul actualului BMW X5 M50d, este aşteptat în toamnă - Poza 1

Audi lucrează în prezent la o versiune diesel sportivă a actualului Q7. Aceasta se va numi SQ7 şi va rivaliza cu actualul BMW X5 M50d.

Audi simte că actualul BMW X5 M50d se bucură de un succes deosebit pe piaţa din Europa şi pregăteşte un contraatac. El se va numi SQ7 şi ar putea debuta chiar în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, programat în toamna acestui an.

Ideea unui SUV diesel sportiv a fost confirmată şi de Oliver Schol, şeful programului tehnic Audi, care a declarat recent, pentru o publicaţie din Australia, că vom vedea un SQ7 foarte curând.

Speculaţiile privind un debut la Frankfurt nu au întârziat să apară. Dacă se vor confirma, înseamnă că Audi va comercializa un rival al lui BMW X5 M50d chiar de la începutul lui 2016. Comparativ cu modelul actual, standard, diferenţele estetice nu vor fi majore. Vor exista însă spoilere modificate, cu prize de aer ceva mai mari, praguri laterale noi, un eleron inclus la nivelul hayonului şi o evacuare cu patru terminaţii.

Surprizele se vor ascunde însă sub capotă, unde propulsia va fi asigurată de un motor V8 diesel, cu o capacitate de 4 sau 4.2 litri. Acesta va beneficia de un turbocompresor electric, tehnologie testată deja pe mai multe concepte Audi.

Rezultatul acestui pachet tehnologic nou ar putea depăşi 400 de cai putere, deci mai mult decât oferă actualul BMW X5 M50d (381 de cai). Performanţele vor fi şi ele pe măsura resurselor: sprintul de la 0 la 100 de km/h se va face în 5.5 secunde, iar viteza maximă va atinge 300 de km/h.

via http://www.automarket.ro/stiri/audi-sq7-rivalul-actualului-bmw-x5-m50d-este-asteptat-in-toamna-63089.html

Preţuri Volkswagen Golf Alltrack în România: break-ul cu apetit off-road costă 25.134 de euro - Poza 1

Volkswagen a publicat oficial preţurile noului Golf Alltrack pe piaţa din România. Break-ul cu aptitudini de crossover este disponibil de la 25.134 de euro.

Prezentat în premieră mondială în toamna anului trecut, cu ocazia Salonului Auto de la Paris, noul Volkswagen Golf Alltrack se vrea a fi, pe lângă o variantă înălţată a lui Golf Variant, şi o alternativă ceva mai ieftină la Volkswagen Tiguan.

Bazat pe Golf Estate, noua variantă Alltrack vine cu spoilere faţă şi spate redesenate, cu protecţii din plastic pentru partea inferioară a caroseriei, cu bosaje mai largi, cu praguri laterale noi şi cu suporturi de prindere pe acoperiş. Pentru a putea pătrunde în teren accidentat, garda la sol a crescut cu 20 de mm comparativ cu cea a unui Golf standard.

Pe piaţa din România, noul Golf Alltrack va beneficia de trei motorizări diesel şi una pe benzină. Cei care îşi doresc soluţiile de propulsie pe motorină au la dispoziţie o unitate TDI de 1.6 litri şi 110 cai şi alte două verisuni de putere ale unităţii 2.0 TDI, una de 150 şi alta de 184 de cai putere.

Dacă cel mai modest diesel impresionează cu un consum mediu de numai 3.9 litri/100 de kilometri, cel mai puternic va fi capabil să ofere un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 7.8 secunde.

Gama de propulsoare va fi completată de un ”benzinar” de 1.8 litri TSI, capabil să dezvolte 180 de cai putere.

 

Motorizare Putere
Cuplu
Transmisie Volkswagen Golf Alltrack
Consum
(l/100 km)
VMax
(km/h)
Preţ în euro
(TVA inclus)
1.8 TSI 180 CP
280 Nm
DSG 6.5 217 28.470
1.6 TDI 110 CP
250 Nm
Man 6 3.9 187 25.134
2.0 TDI 150 CP
340 Nm
Man 6 4.9 207 27.145
2.0 TDI 184 CP
380 Nm
DSG 5 219 29.931
Pentru a se putea achita de sarcinile off-road, modelul german va fi echipat în standard cu tracţiune integrală 4Motion. De asemenea, motorizările de top diesel şi benzină, adică 2.0 TDI de 184 CP şi 1.8 TSI de 180 CP vor beneficia în standard de transmisia automată DSG.
Noul Volkswagen Golf Alltrack va avea un preţ de pornire de 25.134 de euro pe piaţa din România, valabil pentru versiunea diesel de bază, de 1.6 litri şi 110 cai putere, cu transmisie manuală şi tracţiune integrală.

Schimbare de look la Volkswagen: germanii modifică fontul din siglă - Poza 1

Volkswagen a anunţat că va schimba forma textului regăsit pe toate materialele sale de promovare. Se va schimba şi fontul cuvintelor regăsite în interiorul sau exteriorul modelelor germane.

Volkswagen a simţit nevoia unei schimbări şi a decis să modifice fontul pe care îl asociam până acum cu identitatea brandului german. Forma textului care face parte din sigla Volkswagen va fi modificată pentru a deveni ceva mai dinamică.

Noul font se numeşte simplu Volkswagen Text şi îl va înlocui pe actualul Volkswagen Utopia. Oficialii germani susţin că vor renunţa astfel la literele ”geometrice” din trecute, în favoarea unora mai dinamice, mult mai contemporane. Volkswagen merge şi mai departe cu asocierile şi susţine că noul font este inspirat de designul distinct al maşinilor sale şi că va fi asociat tuturor materialelor legate de brandul german.

Xavier Chardon, directorul de marketing Volkswagen, a declarat că noul font a fost realizat de o agenţie de publicitate denumită MetaDesign şi că va fi folosit pe atât în interiorul cât şi în exteriorul maşinilor. De asemenea, el va fi prezent pe toate broşurile VW.

via http://www.automarket.ro/

Volkswagen Golf R400 a fost confirmat oficial pentru producţie - Poza 1

Şeful departamentului de dezvoltare trenuri de propulsie de la Volkswagen, Dr. Heinz-Jakob Neusser, a confirmat lucrările de dezvoltare ale variantei de serie a lui Golf R400, o versiune de 400 CP a compactei germane.

Volkswagen Golf R400, conceptul unei variante de 400 CP a compactei germane, va deveni o realitate în viitorul apropiat şi va dezvolta mai mulţi cai decât conceptul care l-a prefaţat, titrează englezii de la Car. Informaţiile publicate de englezi îşi au sursa de la Dr. Heinz-Jakob Neusser, şeful departamentului de dezvoltare trenuri de propulsie de Volkswagen. Oficialul nu numai că a confirmat dezvoltarea unei variante de serie a conceptului R400, cât şi faptul că unitatea 2.0 turbo din dotarea sa va dezvolta peste 400 CP. Surse din cadrul Volkswagen titrează folosirea motorizării 2.0 Turbo de 420 CP utilizată de conceptul TT420 de la Audi.

Varianta R400 a lui Volkswagen Golf va beneficia de un pachet estetic dedicat, care să nu iasă cu mult în evidenţă faţă de Golf R. Habitaclul va prelua tuşele de design ale fraţilor mai mici, GTI şi R, în timp ce exteriorul va avea un spoiler dedicat, un splitter aerodinamic integrat în noua bară de protecţie faţă şi alte mici artificii aerodinamice specifice acestei variante. Sistemul de frânare al variantei cu 420 CP şi tracţiune integrală a lui Golf va fi mai performant decât cel al lui Golf R. Nemţii nu vor modifica ecartamentul lui Golf pentru această variantă a modelului, iar producţia sa nu va fi limitată la o serie mică de unităţi.

Sursele citate de englezii de la Car din cadrul Concernului Volkswagen anunţă posibilitatea prezentării variantei de serie chiar în 2015, în luna septembrie, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Primele livrări ar urma să aibă loc în primăvara anului viitor, titrează sursele citate de publicaţia britanică, informaţii încă neconfirmate oficial de reprezentanţii Volkswagen. În mod evident, viitorul Golf R400, a cărui denumire nu a fost încă dezvăluită, va fi mai scump decât actualul Golf R, cel mai performant şi mai scump model din paleta de compacte a constructorului din Wolfsburg.

via http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-golf-r400-a-fost-confirmat-oficial-pentru-productie-62221.html

Plecare neașteptată la cel mai înalt nivel al Grupului Volkswagen: Ferdinand Piech a demisionat - Poza 1

Președintele Grupului Volkswagen, Ferdinand Piech a demisionat astăzi de la conducerea concernului german. Piech a renunțat la funcția de președinte după ce a pierdut disputa sa cu Martin Winterkorn, CEO-ul grupului VW.

Președintele Grupului Volkswagen AG, Ferdinand Piech, a demisionat astăzi. Este o plecare neașteptată, Piech fiind o figură dominantă în cadrul Grupului Volkswagen. Ferdinand Piech este nepotul lui Ferdinand Porsche, inventatorul modelului Beetle, și a fost o prezență constantă în conducerea concernului Volkswagen în ultimii 20 de ani. În vârstă de 78 ani, Piech a demisionat astăzi din toate funcțiile pe care le deținea în cadrul grupului.

Plecarea sa este, se pare, rezultatul unui război intern dintre Piech și Martin Winterkorn, CEO-ul grupului VW. O comisie formată din membrii seniori ai acționariatului VW au declarat că lipsa încrederii reciproce este de vină pentru plecarea lui Piech. „Membrii comitetului au ajuns la concluzia că în urma celor întâmplate în ultimele săptămâni, încrederea reciprocă necesară petru o colaborare de succes a dispărut”, au declarat cei șase membii ai comitetului.

Criza la cel mai înalt nivel al conducerii Grupului Volkswagen a ieșit la iveală în această lună după ce revista germană Der Spiegel l-a citat pe Ferdinand Piech, unul dintre cei mai mari acționari ai grupului, care spunea că s-a „distanțat” de Winterkorn.

Tensiunile dintre cei doi lideri au devenit clare după ce Piech a fost izolat de restul membrilor din consiliul acționarilor care l-au susținut pe Winterkorn în urma unui vot de 5 la 1. Un comunicat al grupului publicat pe 17 aprilie în numea pe Martin Winterkorn drept cel mai bun posibil președinte al Grupului VW. Forțat de aceste împrejurări, Piech a demisionat o săptămână mai târziu. Soția sa, Ursula, și-a depus la rândul său demisia din toate funcțiile pe care le deținea în cadrul grupului VW.

Piech va fi înlocuit de către președintele adjunct Berthold Huber până la alegerea unui nou președinte al Grupului Volkswagen AG.

via http://www.automarket.ro/stiri/plecare-neasteptata-la-cel-mai-inalt-nivel-al-grupului-volkswagen-62235.html

Ministerul Mediului vrea 10.000 de prize pentru vehicule electrice în toată ţara şi bonus de până la 6000 de euro la achiziţia unei maşini electrice - Poza 1

Ministerul Mediului din România a propus un bonus de 4.500 de euro pentru cei care achiziţionează un automobil 100% electric. Acesta poate fi suplimentat cu tichetul Rabla şi totalizează o reducere de până la 6.000 de euro.

Ministerul Mediului a propus un proiect care să ofere un ecobonus de 4.500 de euro pentru clienţii de maşini electrice din România. Proiectul este în curs de avizare, spun oficialii ministerului, fiind alocate 100 de bonusuri a câte 20.000 de lei fiecare pentru cei care îşi cumpără o maşină 100% electric. Mai mult decât atât, bonusul respectiv poate fi cumulat cu Rabla, urcând bonificaţia maximă la aproape 6.000 de euro şi este disponibil şi persoanelor juridice. Altfel spus, primii 100 de clienţi de maşină electrică din România vor beneficia, în baza acestui proiect, de o bonificaţie de 20.000 de lei din partea statului.

Bonificaţia de 20.000 de lei a apărut în urma măririi valorii ecotichetului, introdus în 2013, de la cotaţia precedentă, de 12.000 de lei. La vremea respectivă, introducerea acestui bonus nu a adus nicio modificare în piaţa auto românească. În orice caz, subliniem faptul că bonusul pentru achiziţia de maşini electrice este valabil doar pentru automobilele noi, cu sistem de propulsie 100% electric, nu şi pentru cele care beneficiază de un motor cu ardere internă pentru funcţie de extindere a autonomiei, cum este cazul lui BMW i3 şi a lui Opel Ampera, de exemplu. Pentru modelele cu sistem de propulsie electric susţinut de un motor cu ardere internă (exemplu BMW i8 şi Opel Ampera), clasificate în aceeaşi categorie cu hibrizii plug-in, bonificaţia ecologică asociată programului Rabla este de 2.500 de lei, la fel cum este pentru toate vehiculele electrice achiziţionate prin programul Rabla 2015 în afara primilor 100 de clienţi. În cazul hibrizilor care nu sunt plug-in, bonusul ecologic acordat prin programul rabla este de 1.500 de lei.

În cadrul conferinţei care a marcat debutul ediţiei 2015 a Programului Rabla, reprezentanţii Ministerului Mediului au anunţat intenţia de a monta 10.000 de prize de încărcare pentru vehicule electrice la nivel naţional. Reprezentanţii Ministerului Mediului vor să realizeze proiectul respective astfel încât ţara noastră să resepcte angajamentele faţă de Uniunea Europeană şi Comisia Europeană, existând o directivă din 2014 referitoare la staţiile de încărcare pentru vehicule electrice instalate într-o ţară, reglementarea pe care România nu o respectă în prezent, explică Adrian Gearâp, preşedintele Administraţiei Fondului de Mediu.

via http://www.automarket.ro/

Volkswagen: "Lucrăm la o tehnologie care va ieftini cu 66% acumulatorii pentru maşinile electrice" - Poza 1

Şeful departamentului de dezvoltare al Volkswagen a anunţat pregătirea unui nou tip de acumulator, care să facă bateriile maşinilor electrice mai ieftine cu până la 66% şi cu o capacitate de cinci ori mai mare.

Volkswagen pregăteşte un nou tip de acumulatori pentru vehiculele electrice, care vor fi cu 66% mai ieftine decât unităţile actuale. Vestea vine de la Heinz-Jakob Neusser, şeful departamentului de dezvoltare de la Volkswagen, care anunţă un acumulator unificat pentru toate viitoarele vehicule electrice de la Volkswagen. Acesta ar fi în continuare într-o formă modulară, care să permită capacităţi diferite, dar ar avea acelaşi tip de celulă pentru fiecare model din oferta de electrice, ceea ce ar reduce dramatic costurile. Soluţia germanilor prevede ca fiecare membru al concernului Volkswagen să folosească acelaşi tip de celule pentru acumulatorii litiu-ion pentru a obţine sinergiile dorite din noua investiţie.

Concenul Volkswagen foloseşte în prezent doi furnizori de celule pentru acumulatorii Litiu-Ion folosiţi de maşinile hibride şi electrice din grup, Panasonic şi Samsung. În timp ce Panasonic este furnizorul pentru modelele e-Golf, Golf GTE şi Audi A3 e-tron, Samsung este furnizorul viitoarelor Passat GTE şi viitoarei game de electrice din oferta Audi. Pentru viitoarele modele electrice şi hibride ale concernului, Volkswagen Group va dezvolta în Germania, la Braunschwig, un nou tip de acumulator, care va fi produs la fabrica din aceeaşi localitate şi va utiliza componente de la mai mulţi furnizori.

Viitorii acumulatori litiu-ion proiectaţi pentru noua generaţie de vehicule electrice de la Volkswagen au ţinta de a asigura o densitate de energie de cinci ori mai mare pe celulă decât cea a celulelor existente. Soluţia tehnică ar asigura atât o autonomie mai mare în cazul utilizării acumulatorilor de aceleaşi dimensiuni, cât şi posibilitatea utilizării de acumulatori semnificativ mai mici şi mai compacţi pentru autonomiile anunţate astăzi de vehiculele electrice ale concernului.

 

via http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-lucram-la-o-tehnologie-care-va-ieftini-cu-66-62263.html

UA-38790694-1